Priča o KUMONU

Osnivanje tvrtke

KUMON metoda učenja nastala je 1954. iz ljubavi oca prema svojem djetetu. Toru Kumon, brižan otac i nadareni nastavnik matematike u srednjoj školi, prepoznao je poteškoće koje je njegov sin Takeshi imao s matematikom u školi. Kako bi sinu pomogao napredovati, osmislio je za njega radne listove iz matematike koje bi njegov sin svakodnevno rješavao. Toru Kumon bio je uvjeren da nastavnici imaju odgovornost poticati djecu na samostalno učenje. Stoga je za Takeshija osmislio materijale za učenje koji su ga poticali na samostalan rad.

Takeshijeve su se sposobnosti osjetno poboljšale pa je, potaknut sinovim uspjehom, Toru Kumon pozvao nekoliko djece iz susjedstva da uče na isti način. I oni su ostvarili nevjerojatan napredak. Zbog želje da pomogne što je većem broju djece moguće ostvariti puni potencijal, Toru Kumon je 1955. otvorio prvi KUMON centar za učenje matematike u Osaki u Japanu. Aktivnosti su se 1962. proširile i na Tokio, a do 1969. je u KUMON centrima učilo ukupno više od 10 000 učenika.
Osnivanje tvrtke

Počeci međunarodnog razvoja

Toru Kumon je 1974. objavio knjigu pod nazivom „Tajne KUMON matematike” u kojoj je opisao ciljeve KUMON metode i do sada postignute uspjehe. Publikacija je bila dobro prihvaćena i izazvala je mnoštvo upita. Istodobno je KUMON započeo sa širenjem na međunarodnu razinu, a u New Yorku u SAD-u otvoren je prvi centar za učenje izvan Japana. U međuvremenu broj prijava za KUMON u Japanu nastavio se povećavati, te je 1977. dosegnut broj od 200 000 prijava.

Tijekom 80-ih godina KUMON se proširio u zemljopisnom pogledu, ali i u pogledu broja predmeta koje obuhvaća svojim programom. Prvi europski centar za učenje uspješno je otvoren 1980. u Njemačkoj, a uslijedio je ulazak na britansko tržište 1983. Osim toga, 1980. osmišljen je KUMON program engleskog jezika (za izvorne govornike japanskog jezika), a 1981. I KUMON program japanskog jezika (također za izvorne govornike japanskog jezika). U kasnim 1980-ima postojala su KUMON društva kćeri i centri za učenje u Brazilu, Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Australiji, Hong Kongu i Kanadi. Ukupan broj prijava je 1989. premašio brojku od 1,5 milijuna.
Počeci međunarodnog razvoja

Značenje KUMON logotipa

KUMON metoda učenja potiče učenike i instruktore na duboko razmišljanje kako bi s razumijevanjem shvatili zadatke i osmislili rješenja. Slovo „O” u našem KUMON logotipu predstavlja „lice koje razmišlja”. Riječ je o izrazu lica učenika koji su usredotočeni na zadatak i koji uče, razmišljaju i razvijaju se u KUMON centrima za učenje diljem svijeta. Jednako tako predstavlja lica svih onih koji su povezani s KUMON-om. Djelatnici i instruktori dijele istu težnju za razvojem i napretkom. Glavni cilj sviju nas jest obrazovanje te poticanje i razvoj potencijala svakog djeteta.

Plava boja našeg KUMON logotipa označava inteligenciju, iskrenost i nebo koje se proteže po svijetu. Također, plava boja predstavlja našu nadu da će se svijet ujediniti, naša djeca imati sjajnu budućnost ite da će ljudi diljem svijeta obrazovanje i odgoj shvaćati ozbiljno.
Značenje KUMON logotipa

KUMON u Njemačkoj

Prvi centar za učenje otvoren je 1979. u Njemačkoj, a uslijedilo je osnivanje društva kćeri, KUMON Deutschland GmbH, 1980.

Od ranih 2000-ih KUMON teži sveobuhvatnoj strategiji širenja, a 2005. je u Njemačkoj uz matematiku uveden i KUMON program engleskog jezika „Engleski kao strani jezik (EFL)”.

Iz Njemačke se od 2016. KUMON proširio po kontinentalnoj Europi. S otprilike 10 000 KUMON učenika koji uče u 140 centara za učenje u Njemačkoj i drugim europskim zemljama, danas je KUMON jedan od najvećih pružatelja izvanškolskog obrazovanja.

KUMON se nastavlja širiti diljem svijeta, s više od 4 milijuna učenika u više od 50 zemalja i regija svijeta. Kako biste saznali više pojedinosti, pogledajte vremensku liniju u nastavku.

Prvi centar za učenje otvoren u Hrvatska je 2021 godine.
1950e
1954
Toru Kumon, profesor matematike u srednjoj školi, iskušao je na svojem sinu Takeshiju, koji je tada pohađao drugi razred osnovne škole, metodu obrazovanja koja se temelji na ideji samostalnog učenja. Na neuvezanim stranicama, Toru Kumon je sinu zapisivao brojne aritmetičke zadatke. To je bio nastanak KUMON metode.
1945
1955
Prvi matematički centar za učenje u kojem su se upotrebljavali KUMON radni listovi otvoren je u Osaki u Japanu.
1955
1959
Toru Kumon uvodi Popis Najnaprednijih Učenika (ASHR) kojim se odlikuju učenici koji samostalno uče na razini iznad očekivane razine s obzirom na njihovu dob.
1959
1960e
1962
Osnovan je institut Osaka Institute of Mathematics Ltd.
1962
1968
Toru Kumon napušta gradsku srednju školu Higashi u Osaki i završava svoju karijeru nastavnika kako bi se posvetio aktivnostima instituta Kumon Institute.
1968
1969
Broj KUMON učenika premašuje 10 000.
1969
1970e
1974
Prvi KUMON centar za učenje izvan Japana otvoren je u New Yorku u Sjedinjenim Američkim Državama. Otvaranjem tog centra za učenje u New Yorku, po prvi puta je ponuđeno učenje pomoću KUMON metode izvan Japana.
1974
1978
Proslavlja se 20. godišnjica KUMONA. Takeshi Kumon (sin Toru Kumona i prvi KUMON učenik) imenovan je predsjednikom instituta Kumon Institute of Education.
1978
1980e
1980
Osnovana su društva kćeri u São Paulu u Brazilu i u Düsseldorfu u Njemačkoj.
1981
Broj KUMON učenika premašuje 1 000 000.
1981
1990e
1993
Broj KUMON učenika diljem svijeta premašuje 2 milijuna.
1993
1995
25. srpnja osnivač Toru Kumon umire u dobi od 81 godine.
1995
2000e
2001
Dizajniran je novi KUMON logotip.
2006
Broj KUMON učenika diljem svijeta premašuje 4 milijuna.
2006
2010e
2017
KUMON je sada prisutan u 50 zemalja i regija diljem svijeta.
2017
2018
KUMON grupa slavi 60. godišnjicu.
2018
2019
KUMON je sada prisutan u više od 50 zemalja i regija diljem svijeta.
2020e
2021
KUMON otvara prvi centar za učenje u Hrvatskoj.
2021

Uspješne priče

KUMON stvara samopouzdane, neovisne studente koji su uspješni i u učionici i izvan nje zahvaljujući našem pomagalu u učenju.

Prijeđite prstom da biste vidjeli više